Betingelser

Partene

Selger er Garnbutikken Fortuna AS, Løkkenveien 290, 7332 Løkken Verk, post@garnbutikkenfortuna.no, telefonnr. 97335750, orgnr.925566101, og betegnes i det følgende som  selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

Pris

Den oppgitte prisen for varen og tjenester ved utsjekk/bestilling er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

Priser/Betaling

Alle priser er oppgitt i NOK og er inklusiv MVA.
Vår nettbutikk tilbyr sikker betaling gjennom Klarna.

Betalingen

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Levering

Bestilte varer sendes med Posten. 
Pakken blir i regelen postlagt 2 virkedager etter at vi har mottatt bestillingen. - så sant vi har varene på lager. Pakken vil være fremme hos mottakeren innen 3-8 virkedager etter at bestillingen er registrert, avhengig av hvor i landet du bor.

Angrerett/Reklamasjon

Hvis du ikke er fornøyd har du ubetinget angrerett innen 14 dager (ifølge kjøpsloven).
Hvis du angrer kjøpet betaler du selv retur frakten. 
Ved feillevering eller det er feil på varen, erstatter vi også retur frakten og sender ny vare uten ekstra omkostninger.

Angreskjema

Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. 

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid.

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Forbehold

Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil og prisendringer.